Scrikss 419 Ön İnceleme

13 Eylül 1989 tarihli Scrikss 419 gazete ilanı (Milliyet gazetesinin internet arşivinden alınmıştır)





Her kalem severin gönlünde bir arslan yatar mı bilmiyorum ama, benim gönlümde yatan arslan Scrikss'in 419 modelidir. Sahip olduğum, ya da olmadığım, bütün dolmakalemleri seviyorum, ancak onun yeri ayrı. Scrikss'in ilk defa 1989 yılında piyasaya sürdüğü bu model için verdiği gazete ilanını yukarıdaki resimde görebilirsiniz. İlan Milliyet gazetesinin 13 Eylül 1989 tarihli nüshasında "Scrikss'den Bir Klasik: Dolmakalem 419" başlığıyla yayınlanmış. Yine ilanın sağ üst köşesinden anladığımız kadarıyla firmanın 25. yılı. İlan metninde kaleme ilişkin temel özellikler verilmiş. Ancak son kelimeler gerçekten muhteşem: "Dolmakalem 419 ... Bir özlem, bir tutku, bir gelenek ... Ve yazı kalemle başlar". Vakti zamanında ülkemizde kaleme atfedilen değere bakar mısınız?

Benim Scrikss 419 ile tanışmam yaklaşık üç yıl öncesini buluyor. Uzunca denebilecek bir aramadan sonra bir tane buldum, ikincisi için o gün bu gündür didinip duruyorum. Kıyıda köşede ne kadar kırtasiyeci varsa sordum, belki ellerinde kalmıştır diye. İnternet üzerinden sipariş vermeyi deniyorum, ancak her defasında stokta bulunmuyor. Bazı sitelere de güvenemiyorum. Bir tanesine (ki bayağı ünlü) 17 modelini sipariş etmiştim, 33 göndermişlerdi. En sonunda Scrikss satış noktası olarak hizmet veren büyük bir kırtasiye zinciri vasıtasıyla direkt Scrikss'e sordurdum. Bana aktarılan, modelin artık üretilmediği idi. Ancak Scrikss'in 2012 kataloğunda bu kalem Klasik Koleksiyon içerisinde Vintage 419 olarak yerini almış. Scrikss'e kalemin akıbetini hemen bayram ertesinde artık bizatihi kendim soracağım.

2012 katoloğundaki kaleme ait özellikler yirmi üç yıl önce verilen ilandakiler ile aynı: akrilik gövde ve kapak, altın kaplama klips ve halka, altın kaplama ruthenium uç, vidalı gizli piston sistemi. Katologda modelin dolmakalem, tükenmez kalem ve mekanik kurşunkalemden oluşan üçlü seti de bulunuyor. Ayrıntılı inceleme ise ancak bayram sonrasında. 

Herkese iyi bayramlar.

Yorumlar

  1. Sanırım siz de İstanbul'da yaşıyorsunuz. Ama eğer yolunuz başka şehirlere düşerse, oradaki eski ve köklü kırtasiyecilerde arayın. Babam geçenlerde Antep'teki bir kırtasiyeden aldı benim için.O tarz yerlerde 15-20 senedir kutusunda bekleyen kalemler oluyor. Gidip sorsanız 419 var mı diye, yok derler ya da başka kalem gösterirler çünkü neredeyse hiç biri kalemleri tanımıyor. Ama bana tüm Scrikss kalemleri gösterin derseniz, kendiniz bulabilirsiniz sanıyorum.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur, İstanbulda yaşıyorum. Zaten bendeki kalemi de tozlu raflardan çıkartmıştı satış görevlisi. Tavsiyenize uyacağım.

      Sil
  2. Bir başka sloganları daha var:

    "İnsan yazıyla vardır, yazı kalemle..."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sloganlar güzel gerçekten, umarım sadece sloganda kalmaz bu coşkuları.

      Sil
  3. Ne yazikki halinize üzüldüm. Çırpınmanıza karşılık bulamayışınızda benim halime benziyor.
    Üretimin başındaki kişiyide sahiplerini de çok iyi tanıyorum. 419 benim de aradığım bir model.
    Telefonda soruyorum, bir tane olsun 419 bulamazmıyız diye
    cevap: maalesef.
    soruyorum, tüm yedek parçaları var mı? diye.
    istemediğiniz kadar diye pişkin bir cevap.
    Artık benim yüzüm kızardı, şu yedeklerde bir tane üretilemez mi diye sormak.
    Ben de kenarda köşede kalmışlara bakıyorum ama maalesef %100 ü ya kapakta çatlaklar var ya da gövdelerinde ve pistonlarında ağır hasar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Bey, Türkiye'nin en köklü kalem üreticisi hakkında yazdıklarınız gerçekten moral bozucu. Mehmet Bey markanın güzel bir sloganını daha eklemiş yorumlara. Ama sizin yazdıklarınızdan anlaşıldığı kadarıyla, mevzu sadece sloganda kalmış. Ben gene de şansımı denemek istiyorum, ama umudumun azaldığını da belirtmek isterim. Sonucu blogda yazacağım.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şişe mi Kartuş mu?

Scrikss Model 33 Dolma Kalem

Jinhao X750