Jinhao X750

Jinhao X750, çoktandır dolma kalem bloglarında okuduğum/izlediğim ve performansını gerçekten merak ettiğim bir kalemdi. Bendeki 159 ve X450 numaralı modellerinden oldukça memnun olduğumdan, biraz uzun bir süre beklemeyi göze alıp çok uzak diyarlardan bir tane getirttim. Yaklaşık bir aydır da düzenli bir şekilde kullanmaya çalışıyorum. İşte size bu bir aylık izlenimlerim.

Jinhao X750 Genel Görünüm 
Önce görünümle başlayalım. X750 bir kalem irisi, gerçi 159 modeli ondan da iri ancak, 159'u normal dolma kalem ebatlarıyla karşılaştırmak pek yakışık almayacağından bu durumu es geçiyorum. X750 14 cm boyunda, 38 gram ağırlığında torpido tipi bir kalem. Üzerindeki gümüş rengi klips ve halkalarla, kalemin dikkat çekici bir görünüme sahip olduğunu söyleyebilirim. Kapağın altında, marka ve model ile markanın özel logosu işlenmiş halka, kalemi daha da havalı gösteriyor. Kalemin siyah, lacivert, gümüş gibi farklı renklerini bulmanız mümkün. Ben her zaman olduğu gibi klasikten şaşmadım ve mat siyah modelini edindim. Eğer siz de klasik severseniz, aman başka renge meyletmeyin derim, pişman olmazsınız .

Yukarıdan aşağıya X750, X450 ve 159 modelleri
Kalemi elinize aldığınızda, büyüklüğü ve ağırlığı ile sizde tok ve sağlam bir kalem hissiyatı oluşuyor. Ağırlığına rağmen kalemin ergonomisi standartların altında değil. X450 modelinin ön bölümünde, ergonomiyi arttırabilmek için parmakların oturduğu tırtıklı bölümler var. X750'de ise bu yok. Fakat ön bölümdeki içe doğru kavis o kadar iyi ayarlanmış ki, kalem parmaklarınıza tam oturuyor. Yumuşak yazımlı bu kalemle uzun süre yorulmadan yazmanız mümkün.

Ön kısım ve uç karşılaştırması. Bu sefer soldan sağa X750, X450 ve 159.
X750'nin kayda değer özelliklerinden biri de 6 numara ucu. Yaklaşık 2,2 cm uzunluğudaki uç çelik. Üzerindeki 18Kgp işlemesi "Acaba 18 karat altın mı kaplı?" sorusunu akla getirse de, kalemin fiyatı dikkate alındığında, bu ihtimal çok olası gözükmüyor. Bendeki kalın (broad) uçlu model ve mürekkep akışı gayet iyi. Zaman zaman yaşanabilen atlama ve kurumaların sebebi uç değil, kalemin en zayıf halkası olan ve kalemle beraber gelen kartuş dönüştürücü. Anladığım kadarıyla fiyatın makul seviyede kalabilmesi için kaleme göre oldukça düşük kalitede tutulmuş. Gerçi kalem standart uluslar arası kartuşlarla da uyumlu olduğundan, kartuşla veya farklı bir standart dönüştürücüyle de kullanabilirsiniz.

X750'nin 6 numaralı ucu

X750 genel değerlendirmede, özellikle fiyat performans oranına bakıldığında, ortanın oldukça üzerinde, fiyatından çok daha fazlasını size verecek olan bir kalem. Eğer günlük rotasyonunuzda farklı ve şık bir kalem olsun istiyorsanız, tavsiye ediyorum. İnternet üzerinden uygun fiyata temin edebilirsiniz, ancak biraz beklemeyi göze almalısınız.


Saygılarımla.

Dolma kalem inceleme formu





Yorumlar

  1. merhaba bende jinhaonun bevel modelini almıştım (http://www.hisnibs.com/bevel.htm) biraz ağır fakat güzel görünümlü bir kalem 18Kgp ibaresi bunda da mevcut kalemin ucu oldukça yumuşak olmasına rağmen 1 sayfayı geçen yazılarda mürekkep kesilmeleri başlıyordu. Bu sorunun açıkcası dönüştürücüden olabileceği hiç aklıma gelmemişti. Ancak sheaffer skrip mürekkep ile bu sorunu yaşamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mürekkep akışkanlığı bu konuda önemli etmenlerden bir diğeri. Konuyla ilgili ayrıntılı bilgiye ulaşmak için lütfen şu linke bir göz atın: http://yazmakkeyiftir.blogspot.fr/2013/09/murekkep-akiskanlik-yuzey-gerilimi.html

      Sil
    2. Sheaffer Skrip ile problem yaşamamanıza cevaben blog yazarının işaret ettiği yazı yazarın bu konudaki kararının isabetini gösteriyor.
      Sheaffer Skrip dolmakalem mürekkebleri arasında Aniki den sonra ortalama uzak doğu dolmakalemlerinin damağıyla anlaşan en iyi mürekkep.
      Skrip ile ilgili detaylı incelemeyi okumak isterseniz;
      http://yazmakkeyiftir.blogspot.fr/2014/01/sheaffer-skrip-dolmakalem-murekkebi.html

      Sil
    3. ali bey ne anlar kalemden mürekkepden...kendi ürünlerini satmak tek derdi.Midori taklidi defterler ve saçma mürekkepleri satılsın diye

      Sil
    4. İnsanın kendinden başka düşmanı yoktur. Aynalarsa bunu göstermek içindir.

      Sil
  2. Yine kendi tarzınızda akıcı, sade ve tam ortadan bir inceleme olmuş. Farklı bakış açılarından değerlendirme okumak başka açılımlarda getiriyor insana.. Ellerinize sağlık. İncelemelerinizi severek okuyor ve de dört gözle bekliyoruz.
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazik sözleriniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.

      Sil
    2. ali ikizkaya önce yalakalık yapıp samimiyet kurar,sonra da arkasından dedikodu yapıp zarar verir.Banasıkçayaz ve mürekkep faresine yaptığı gibi.yaşı 60 ı geçmiş başka bir dedikoducu adam yok bu sektörde.
      Aman siz gaza gelmeyin bu dengesiz adamın güzel sözleri ile.

      Sil
    3. Önce yaşımı doğru öğrenin. 90 nın üzerindeyim. Sizin gibi isimsiz olarak değil gerçek adımla yazıyorum. İzzet ve onur sahibiyseniz hakaretinizi adınızla yapın ki herkes kimliğinizi ve yüreğinizin kaç okka olduğunu bilsin.
      Kişi başkasın bilir kendinden sebep

      Sil
  3. merhabalar yazınızı çok beğendim bir sorum olacak
    x450 modelini nasıl edinebilirim acaba arama yaptığımda bir tek alibaba sitesinde çıkıyor. oradan da daha önce alışveriş yapmadım. nasıl oldğundan pek emin değilim. Acaba başka bir önerebilir misiniz bana?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben www.stationeryart.com'dan almıştım, isterseniz bir de oraya bakın. Hem fiyatlar hem de gönderi ücreti makul. Aslında Ali Baba'da genelde güvenli bir site. Sadece biraz sabırlı olmanız gerekiyor.

      Sil
  4. Merhaba
    Ben blogunuzu takip ediyorum .. Bir sorum olacaktı
    Geçen gün kırtasiyede iki kalem arasında kaldım.
    Biri Zebra Drafix 0.7( 0.5'ide var herhalde ) 8,5 tlye
    Diğeri ise Tombow Tombow SH-300 Grip 9,5 tlye
    sizce hangisini alıyım ?

    YanıtlaSil
  5. Bir sorum olacak mail adresinizi bulamıyorum. Bana bir mail atabilir misiniz? tugbagemici@gmail.com

    YanıtlaSil
  6. Jinhao x750 yi nereden alabilirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Kalem tutkusu çok başka bir şey. Ancak bunun yanında ekonomik güç olursa daha da iyi olur.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şişe mi Kartuş mu?

Scrikss Model 33 Dolma Kalem