Scrikss 419 Hakkında Önemli Malumat

(www.scrikss.com.tr'den alınmıştır.)

Hatırlayacaksınız, bir önceki (ön) incelememde, Scrikss'in en beğendiğim dolmakalem modeli olan 419 hakkında bazı temel bilgiler vermiş ve kalemin bir ikincisini edinebilmek için uzunca bir zamandır arayış içinde olduğumu, ancak dolaylı olarak bu modelin artık firma tarafından üretilmediğini öğrendiğimi belirtmiştim. Sayın Ali İkizkaya'nın bu yazı için girdiği yorumdan da ilham alarak, işin aslını kendim araştırmaya karar verdim. Ve bayram dönüşü ilk iş olarak Scrikss yetkilileri ile irtibat kurdum. Daha doğrusu, ilk denememde santralin sesli yanıt sisteminin yönlendirmesiyle "Müşteri İlişkileri" dahilisini çevirerek kurmaya çalıştım, ama açan olmadı. Bahsettiğimiz herhangi bir firma değil, ülkenin en köklü kalem üreticilerinden biri. Doğal olarak ülkenin hemen her yanında belki de yüz binlerce müşterisi var. Ama santralin de yönlendirmesiyle müşteri ilişkilerini arayınca karşınıza sizinle muhatap olacak biri çıkmıyor ve telefonu kapatmak zorunda kalıyorsunuz. Ne diyeyim, laz fıkrası gibi. Varın gerisini siz düşünün. Her neyse, ikinci denememde santral operatörünün de gayretleriyle, bir satış temsilcisi ile görüşmeyi başardım.

Kendisine sorduğum soru şuydu: "Scrikss 419 dolmakalemin üretim durumu nedir? 2012 ürün kataloğunuzda bulunmasına rağmen bu model piyasada neden bulunmuyor?"

Scrikss satış temsilcisi bana özetle: 

(a) Bu durumun (piyasada bulunamama) normal olduğunu zira, yıllarca tamamı ülkemizde gerçekleştirilen 419'un üretiminin yaklaşık dokuz yıl önce durdurulduğunu (neden vermedi),

(b) Şirket içinde 419 modelinin yeniden üretimi için sürekli bir çaba olduğunu (bazı çalışanlar bu modeli firmanın prestij modeli olarak görüyorlar ve muhakkak yeniden üretilmesi gerektiğini düşünüyorlarmış), bu nedenle kataloglardan çıkartmadıklarını,

(c) Ancak firmanın ürün gamındaki model sayısının ve ürünlere olan talebin yüksekliği nedeniyle mevcut üretim kapasitesinin tamamen kullanıldığını ve kısa süre içerisinde 419 modelinin yeniden üretiminin mümkün olamayacağını söyledi.

Tabii fırsatını bulmuşken, gene çok beğendiğim 47 modelinin neden pat diye üretimden kaldırıldığını da sordum. Aldığım yanıt oldukça ilginç. 47 modeli üretime başlandıktan sonra oldukça beğenilmiş ve rağbet görmüş. Ancak bu rağbeti fark eden bazı üreticiler (kimler diye sormayın, zira ben de sormadım), kalemi kaptıkları gibi bu işin ustası bir ülkenin (neresi diye sormayın, zaten cevabı gayet iyi biliyorsunuz) yolunu tutup, taklitlerini ürettirip satmaya başlamışlar. Bu durumdan bıkan firma da, modeli özelleştirerek 477 modeline dönüştürmüş ve 47'nin üretimine son vermiş.

Netice itibarıyla kalem severler, üzülerek belirtmeliyim ki bir süre daha Scrikss'in 419 modelini kıyıda köşede aramaya devam edeceğiz gibi gözüküyor. Ben kendi adıma, bu arayışın kısa süre içerisinde sonlanabileceği konusunda da ümitli değilim açıkçası.

Sağlıcakla kalın.

Yorumlar

  1. Bugün Sirkeci, Ankara Caddesi Üzerinde Yeni Zaman Kırtasiye'nin vitrininde iki tane birden 419 görünce içeriye balıklama daldım. Ancak vitrindeki o iki (biri siyah, diğeri bordo) üründen başka ellerinde olmadığını, onların da satılık olmadığını söylediler. Son sattıklarını 40,00 TL civarında bir fiyatla sattıklarını söylediler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaçırdığınıza üzüldüm doğrusu. Gerçi satmamaları da ilginç, vitrinde tutup ne yapacaklar anlamış değilim.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şişe mi Kartuş mu?

Jinhao X750

Scrikss Model 33 Dolma Kalem