Lacivert Mürekkep Meselesi

Lacivert renkte mürekkepleri hem ağır başlı, hem de heyecan verici bulmuşumdur. Bu nedenle günlük kullanımda en fazla tükettiğim renktir. Tabii ben lacivert diyorum ama, bazı markalar bu rengi (İngilizcesinden doğrudan tercüme olsa gerek) mavi-siyah olarak nitelendiriyor. Bu çeviriyi yapanları düzgün Türkçe'ye davet ediyor, ve elimdeki lacivert renkli mürekkepler hakkındaki düşüncelerimi sizlere paylaşmak istiyorum. Sıralama en az beğenilenden en fazla beğenilene doğru yapılmıştır.

Sheaffer Blue-Black: Neden lacivert kategorisine girdiğini gerçekten merak ediyorum. Solgun, çokça yeşile kaçan, kullanmaktan haz almadığım bir renk. İstediğiniz gerçek bir lacivert ise uzak durun derim.

Rohrer & Klinger Verdigris : Aslında bu mürekkep de lacivert değil, yoğun yeşil tonlu mavi ve siyah karışımı. Ancak Sheaffer lacivert ile karşılaştırılabilir, ve ondan daha iyi. En azından parlak bir koyuluğu var.

Lamy Blue/Black : Lamy'nin kalemde gösterdiği mahareti mürekkepte gösteremediğini düşünüyorum. Solgun ve siyaha kaçan renkte. Uzunca süre denedim, akışkanlığı da tatmin edici değil.

Monteverde Blue/Black: Tonlama olarak Lamy'den biraz daha maviye yakın, ancak parlaklığı benim için tatmin edici değil. Gene de lacivert'in hakkını veriyor.

Parker Quink Blue-Black: Uzun süre iş için beş yaşın üzerinde bir şişe Parker lacivert kullandım ve eğer buradaki örnek o olsaydı, birinci olurdu. Deneme için kullandığım şişeden çıkan turkuaz ağırlıklı bir lacivert olunca, ancak ikincilikte kaldı. Ucuz olması ve kolay bulunabilirliği şüphesiz onu kullanımda ilk sıraya oturtuyor.

Pilot Blue Black: İşte gerçek lacivert diye buna derim. Pilot kalemlerindeki ustalığını, Lamy'nin aksine, mürekkepte de aynen göstermiş. Akıcılığı mükemmel. Küçük bir kusuru var, ülkemizde kırtasiye raflarında bulmak pek mümkün değil. Bu yüzden kullanırken çok cimri olmakta fayda var.

Aşağıdaki resimde mürekkeplerin kağıt üzerindeki hallerini de görebilirsiniz. Sizin de fark edeceğiniz gibi, mürekkep şişede durduğu gibi durmuyor ve kağıtla buluştuğunda ortaya beklenenden (veya üretici tarafından iddia edilenden) farklı renkler çıkabiliyor. Hemen belirteyim, kağıt olarak 80 gramlık Rhodia kullandım.


Sağlıcakla kalın.


Yorumlar

  1. Güzel bir karşılaştırma olmuş ellerinize sağlık. Bir de Iroshizuku Shin-kai var tavsiye edebileceğim. Yazarken parlak mavi gibi görünüyor ama kuruyunca mavi-siyah'a dönüyor.

    Ben sanırım en çok Parker Quink'i beğendim.

    YanıtlaSil
  2. Rohrer & Klinger Verdigris, bunu beğendim. Lacivert olarak değil ama Diamine Teal'i severek kullanıyorum, onun biraz daha koyusu gibi Rohrer & Klinger Verdigris.

    Lacivert olarak Pelikan Edelstein Tanzanite kullanıyorum. Başka denemedim, sanırım bundan sonra da mavi ile siyahı kendim karıştırır istediğim tonu kullanırım.

    YanıtlaSil
  3. Ah o Parker Quink Lacivert , bendede yazidaki gibi eski bir model vardi ve tasinirken kayboldu, siyahi kaldi oda cok guzel hala...
    Ama Pelikan 4001 Royal blue yuda unutmayin derim makul fiatli hos renk..
    Bide Waterman Lacivert de denedim oda guzelce..

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar bir kaç süredir dolma kalemlerle yazılar yazıyorum yeni bir kalem istiyorum galiba Lamy Safari alıcam fakat aynı kalemde farklı mürekkepler kullanabiliyor muyuz ? Merak ediyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şişe mi Kartuş mu?

Jinhao X750

Scrikss Model 33 Dolma Kalem